مقاله

  • خانه
  • تکنیک فومو در فروش چیست؟
تکنیک فومو در فروش چیست؟
بیزینس کوچینگ

تکنیک فومو در فروش چیست؟

ترس از دست دادن یا فومو یک اصل روانشناختی است که می‌گوید درد ما برای از دست دادن چیزی بسیار بیشتر از احساسات مثبتی‌ست که از بدست آوردن آن احساس می‌کنیم. حتی برخی تحقیقات نشان داده، دردی که برای از دست دادن احساس می‌کنیم ، تقریباً دو ونیم برابر بیشتر از لذت کسب آن هست.


تا همینجا مشخص شد اگر بخواهیم کسی رو متقاعد کنیم ،بهتر است ترس از دست دادن را به او بگوییم، برای مثال کسی که سیگاری است:

سیگار علاوه بر پول، سلامت و زیباییت و حتی خانواده ت رو هم ممکنه ازت بگیره،  و در آینده بچه‌ ات هم ممکنه سیگاری بشه!!!

همه ی اینها ترس از دست دادن بود!



Fear Of Missing Out یا همان فومو در فروش با عبارات زیادی بیان میشه ، مثل:


امروز نخری فردا گرونتر میشه، این یعنی ترس از دست دادن پول 

فقط یکی دیگه از این محصول باقی مانده،  این یعنی ترس از دست دادن محصول مورد نیاز 

در متقاعد سازی حرفه ای فروشگاه های بسیار زیادی را میشه مثال زد که فومو را استفاده کرده اند.

و صحبت آخر،

برایان تریسی میگه :

فروش بدون ایجاد حس محدودیت و اضطرار امکان‌پذیر نیست. 


اگر شما برای کسب‌وکار خود از این تکنیک استفاده نمی‌کنید قطعا در اشتباه بزرگی هستید.

جهت دریافت مشاوره ی کسب و کار، فرم درخواست مشاوره را پر کنید .