
دنیای فروش چگونه تغییر کرده است؟
- توسط علی ابوالحسنی
- پنجشنبه 2 بهمن 1399
در ۲۰ سال گذشته جهان به طرز چشمگیری تغییر کرده و زندگی کاری یک متخصص فروش نیز در کنار آن تغییر کرده است.
مشتریان محتاطتر شدهاند و درنتیجه تصمیمات خرید آنها پیچیدهتر شده است.
فرهنگ ریسکپذیری وجود دارد. دیگر اینگونه نیست: “ما شمارا دوست داریم، بنابراین شمارا امتحان خواهیم کرد.” مردم میخواهند بازگشت سرمایه را ببینند و شما باید اثبات کنید که آنچه میفروشید تجارت آنها را تغییر خواهد داد.
امروزه نیز تصمیمات مبتنی بر اجماع در تجارت افزایشیافته است، به این معنی که دیگر یک تصمیمگیرنده وجود ندارد. بیشتر اوقات، کل اتاق هیئتمدیره مملو از افرادی است که میخواهند تصمیم خرید را ارزیابی کنند.
پیشنهاد سایت:جهت دریافت مشاوره کسب و کار و یا بیزینس کوچینگ vip ، فرم درخواست مشاوره را پر کنید.
دیگر حتی فرایند فروش نیز وجود ندارد. اکنون یک فرآیند خرید وجود دارد. هیچچیز بهصورت جداگانه وجود ندارد. همهچیز قابل جستجو، تحقیق و مقایسه است.
صاحبان مشاغل و خردهفروشان بیشازحد فراموش میکنند که مسیر مشتری برای خرید، امروز بیش از گذشته نقاط تماس بیشتری را شامل میشود.
درواقع، تحقیقات نشان میدهد که خریداران به ازای هر تصمیم خریدی که میگیرند، بهطور متوسط ۱۰ بار با کسبوکار شما تعامل خواهند داشت. اینها فرصتهای بسیار جداگانهای برای فروش یا از دست دادن فروش است.